راهنمای خرید مبل سلطنتی

مبل باران

در بین انواع مبل هایی که توسط طراحان و تولیدکنندگان مبل طراحی و تولید شده‌اند مبل های راحتی طرفداران بیشتری دارند زیرا تنوع بالای آن ها و قیمت مناسب و ابعاد کوچکتر آنها نسبت به سایر مبل های دیگر باعث شده که این مبل ها طرفداران زیادی داشته باشند. اما هنوز هم مبل های استیل یا سلطنتی و همچنین های کلاسیک طرفداران خاص خودشان را دارند.

خیلی از افراد سعی می‌کنند برای خانه‌های مجلل و تشریفاتی خود از مبلمان استیل یا سلطنتی استفاده کنند و می توان گفت که این نوع مبلمان بهترین انتخاب برای مهمانی ها می باشد و جلوه ویژه ای را به سالن پذیرایی شما می بخشد.

نکاتی که باید قبل از خرید مبل سلطنتی بدانیم

همه افراد دوست دارند یک خرید بی عیب و نقص را انجام دهند و خرید مبلمان هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به ذکر چند نکته برای خرید مبل سلطنتی خواهیم پرداخت که با در نظر گرفتن این نکات می توانید خرید قابل قبولی را انجام دهید.

  • فضا و اندازه‌ی دکوراسیون را در نظر داشته باشیم

قبل از خرید مبل سلطنتی باید از خودمون بپرسیم که آیا فضای مورد نیاز برای قرار دادن این مبل رو داریم یا نه؟ همون طور که قبل‌تر بهش اشاره کرده بودیم، مبل سلطنتی نسبت به مبل‌ کلاسیک و راحتی از قالب بزرگ‌تری برخورداره.

برای همین اگه فضای مورد نیاز رو نداشته باشیم، نه تنها به زیبایی فضای دکوراسیون کمک نمی‌کنه، بلکه باعث شلوغی و آشفتگی می‌شه. برای همین اگه فضای کمی داریم بد نیست به خرید مبل راحتی یا مبل L فکر کنیم.

  • با سایر لوازم دکوری خانه، هماهنگ باشه

همخوانی مبل سلطنتی با سایر لوازم دکوری در خونه، از اهمیت زیادی برخورداره. در واقع مبلمون باید با عناصری مثل فرش، کفپوش، پرده‌ها، مبل راحتی، لوستر، میز ناهار خوری و بسیاری از آیتم‌های دیگه دیگر هماهنگی داشته باشه.

فراموش نکنیم که توجه به این عناصر در نظم و جذابیت دکوراسیون خونه تاثیر داره. اما عدم تناسب پارامتر‌ها و شلوغی بیش از باعث می‌شه تا ظاهر و چیدمان مبل جذابیت لازم رو نداشته باشه که همین موضوع کج سلیقگی خودمون رو مشخص می‌کنه.

مبل سلطنتی باران

  •  رنگ و طرح مناسب را انتخاب کنیم

اگه قصد انتخاب رنگ برای مبل سلطنتی داریم بد نیست ابتدا مقاله «پر فروش‌ ترین رنگ مبل چیست؟» رو مطالعه کنیم و از رنگ‌های مد روز مطلع بشیم. به دنبال چه رنگ و طرحی هسیتم؟ اینو باید اول از همه مشخص کنیم. به مبل سلطنتی کرم رنگ یا استیل طلایی علاقه داریم؟ اگه می‌خواهیم که به دکوراسیون خونه روح ببخشیم، اصلا نباید از استفاده‌ی رنگ‌هایی جسورانه ترس داشته باشیم.

از طرفی اگه رنگ‌های متفاوت و خاص انتخابمون نیست، می‌تونیم به دنبال رنگ‌‌های خنثی و طرح‌های ظریف‌تر باشیم. تصمیم گیری صحیح در رابطه با رنگ مبل نه تنها در داشتن دکوراسیونی لوکس به کمک می‌کنه، بلکه در روحیه خودمون هم تاثیر داره.

به طور کلی استفاده از رنگ‌های طوسی در مبل کلاسیک و سلطنتی، بسیار رایج و جلوه‌ی خاصی به مبل می دهد.

بهترین نوع چوب برای مبل سلطنتی

یکی از بخش‌های مهم در خرید مبل سلطنتی، چه به صورت حضوری و اینترنتی که باید بهش دقت کنیم، کنده کاری و منبت‌های انجام شده روی مبلمان هست. عمدتا این منبت کاری‌ها روی قسمت تاج، پایه‌ها و دسته‌ها شکل می‌گیره.

بهترین چوبی که برای مبلمان سلطنتی و کلاسیک موجوده، چوب راش هست. اما در مبل‌های سلطنتی با حجم منبت کاری‌ای که داره قضیه کمی فرق می‌کنه. از این جهت که استفاده از چوب راش صرفه اقتصادی نداره و موقع منبت کاری و طراحی، دچار ترک و شکستگی می‌شه.

وقتی دنبال یک مبل سلطنتی با حجم منبت زیاد و صد البته قیمت مناسب هستیم، منطقی‌ترین گزینه استفاده از مدل‌های ترکیبی چوبه. در این مدل‌ها، که اصطلاحاً مبل موادی شناخته می‌شه، اسکلت و کلاف مبل از چوب بسیار مقاوم روس ساخته شده و منبت کاری‌ها از طریق قالب ریزی مواد پلی اورتان تولید می‌شه.

پارچه مبلمان سلطنتی

همانطور که کلاف و چهارچوب مبل در استحکام و کیفیت مبلمان تاثیر زیادی دارد پارچه ی مبل های سلطنتی هم در جلوه و زیبایی آن تاثیر چشمگیری دارد و پارچه هایی که در ساخت مبل های استیل استفاده می شوند جلوه های بسیار زیبایی دارند و تنوع بالایی دارند و اخیراً از پارچه های نانو برای ساخت برای روکش مبل های استیل زیاد استفاده می شود. یکی از ویژگی این پارچه ها این است که آب نمی تواند در این پارچه ها نفوذ کند.

همچنین از دیگر ویژگی های پارچه های نانو این است که ضد لکه ضد چروک و ضد بو و باکتری است و استحکام بالایی دارد و دیرتر رنگ خود را از دست میدهد ولی قیمت بالایی دارد که با توجه به ویژگی هایی که گفتیم منطقی به نظر می رسد. البته شما می توانید از پارچه هایی که قیمت خیلی کمتری دارند و زیبا هستند هم استفاده کنید و در عوض از یک خیاط بخواهید که برای مبلمان شما روکش پلاستیکی یا پارچه ای تهیه کند تا از آسیب رسیدن به مبلمان جلوگیری کنید.

روش اصولی و قواعد چیدمان مبلمان سلطنتی

مبلمان سلطنتی ابهت و زیبایی چشم گیری دارند و قادرند که نقطه کانونی محیط منزل شما باشند. بهترین پیشنهادی که میتوان برای چیدمان مبلمان سلطنتی در انواع محیط ها داد، سبک متقارن و قرینه است که باعث می شود دکوراسیون اشرافی تر و لوکس تر به نظر برسد. برای چیدمان صحیح قطعه سه نفره مبل را اول از همه در جای مناسب قرار دهید و بعد از آن سایر قطعات را در جای مناسبی قرار دهید.

اگر اتاق شما مستطیلی شکل باشد چیدمان آن کمی سخت و چالش برانگیز خواد بود. اگر درچیدن وسایل اشتباه کنید و بر اساس قوانین و اصول نباشد ممکن است فضای خانه ی شما را شبیه به یک راهروی شلوغ کند که نه تنها زیبا نیست بلکه شبیه به خانه و نشیمن هم نخواهد بود.

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من